Àmbits​ d'actuació

Debat

Millorar mitjançant l’aprenentatge és una de les nostres voluntats. Oferir a través nostre la possibilitat de convocar l’expertesa, reunir-la, debatre, reflexionar i concloure sobre temes d’interès és un dels nostres objectius com a Fundació. Castell del Remei reuneix les condicions idònies per a organitzar i acollir jornades i convencions amb sectors diversos, amb talents distints i creativitat que enriqueixin la nostra societat. S’observa la col·laboració amb altres fundacions.

Divulgació

Explicar allò que som per tal de donar a conèixer el que hem heretat, què i com ho treballem i pel que ho fem és molt important per a nosaltres perquè ens empeny a dedicar-nos-hi amb més afany i a ser-ne dignes hereus. És aquest el sentit de les visites pedagògiques a estudiants i adreçades a entitats de sectors diversos pels diferents àmbits del patrimoni que aplega la Fundació: enològic, etnològic, artístic, religiós… Així mateix, la línia de publicacions amb aquests continguts.

Documentació

La llarga i important història de la finca Castell del Remei obliga la Fundació a una tasca de manteniment i ampliació del seu arxiu, a nodrir la biblioteca i a proposar estudis i publicacions a l’entorn de tants fets rellevats per al passat, present i futur del territori.

Lleure

La funció històrica del Castell del Remei com a punt de trobada i celebració de moltes generacions no pot pas aturar-se en les venidores. Per tant, la Fundació vetlla perquè les festes tradicionals, esdeveniments populars i actes lúdics continuïn mantenint viu aquest esperit de convivència al bell mig de la lleidatana Plana d’Urgell.

Solidaritat

També històricament, el Castell del Remei ha exercit una sensibilitat envers la dignitat de les persones i els drets humans. La col·laboració amb entitats d’aquest caires és un desig fet realitat mitjançant la Fundació gràcies a iniciatives compartides.

Ha rebut el Reconeixement a l’Acció Social i Solidària a Lleida 2024 per part de La Paeria-Ajuntament de Lleida.