Presentació

La fundació Castell del Remei es constitueix a principi del 2022 amb l’interès i la voluntat de preservar un patrimoni històric que es remunta a més de 3.800 anys d’antiguitat. En el decurs d’aquests segles, s’ha generat un entorn natural, un prestigi vitivinícola, un relat etnològic, una riquesa artística i un valor cultural que la propietat es veu amb la responsabilitat i el privilegi de preservar, mantenir i fomentar. Aquesta és la nostra missió.

La societat Castell del Remei és ben conscient de la importància cabdal d’aquesta terra en la història del nostre país i de l’entranyable vincle emocional que sent la gent del territori per aquest enclavament estratègic que fou assentament a l’edat del bronze, hisenda romana, almúnia àrab, propietat del Comtat d’Urgell, del Monestir de Poblet, del Bisbat de Solsona i de la família Girona, màxima representant de la burgesia catalana de segle XIX.

Castell del Remei és la capital de la Plana d’Urgell i ha estat sempre punt de trobada. L’acció de la Fundació pretén conservar aquest esperit de reunió, posar en valor el seu entorn, fer que hi passin moltes coses interessants, compartir-les amb qui ho desitgi i compilar-les per a un record viu.

La nostra visió és enriquir l’experiència de les persones que gaudeixin del Castell del Remei mitjançant la promoció del nostre patrimoni.

Heus aquí les raons que han motivat la constitució de la Fundació Castell del Remei.

La Fundació Castell del Remei ha rebut l’any 2024 -per unanimitat del jurat- el Premi al Lideratge Social del Consell Social de la Universitat de Lleida.

Espai

La finca Castell del Remei consta de la casa-palau, el celler centenari, el santuari dedicat a la Mare de Déu del Remei, el restaurant de cuina de la terra, edificacions de l’antiga colònia agrícola -molí, fassina, tallers, bàscula…- en un entorn natural d’arbredes i llacs on la biodiversitat és una prioritat.

Valors

La preservació de la natura

La conservació del patrimoni

La divulgació de la cultura del vi